dinsdag 26 augustus 2008

Inspirerende workshop

Gisteren ben ik met de trein naar Leiden gereisd voor een inspirerende workshop van Dijanne Cevaal. Een hele reis, moest om zeven uur van huis voor een workshop die om tien uur begon. Het was zeer de moeite waard, alleen gaf helaas mijn eerste naaimachine, die ik altijd meeneem naar workshops omdat mijn Elna veel te zwaar is, de geest. Ik had hem de dag ervoor helemaal had schoongemaakt, geolied en ingesteld maar na een half uurtje naaien was niks dan ellende: lussen, kluwens, draadbreuk etc.. Het werkje dat ik aan het quilten was, heb ik zo goed en zo kwaad als het ging verder gequilt en er thuis een stuk plakvlieseline tegen aan gestreken waardoor het quiltwerk hopelijk ook blijft zitten.
Ik had geen camera meegenomen, maar gelukkig waren er andere mensen die wel foto's hebben gemaakt, zoals deze van Tonny.

Yesterday I travelled to Leiden for a workshop by Dijanne Cevaal. The workshop was really good, allthough unfortunately my first sewing machine, which I always take to classes as my current one is way to heavy, died on me. I did clean, oil and prepare it the day before, but after about half an hour of sewing, it was nothing but misery, loops, snarls, snapping threats and so on. I have finished the work I was quilting as good as possible and have ironed a piece of stabilizer to the back hoping this will keep the quilting in place.
I didn't bring my camera, but fortunately other people made some pictures, like these, from Tonny.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk zo'n dag alleen maar met je hobby bezig zijn. Jammer dat je naaimachine niet meewerkte.

Anoniem zei

dat was wel balen zeg van je machientje !! leuke foto's, zag een heleboel bekenden ..... ik ga 28 september een workshop bij Dijanne volgen !!

Corryna zei

Zo dat ziet er uit als een leuke dag! Daar had ik ook wel willen zitten. Ik ben benieuwd of ik een beetje Dijanne terug ga zien in je werk.

Anoniem zei

Margreeth wat een leuke workshop heb je gevolgd.
Wel balen van je naaimachine