donderdag 10 juli 2008

Zomerse buien

Het thema voor de abstract challenge voor deze maand was "Summerstorms" (zomerse buien). Zomerse buien gaan meestal gepaard met harde windstoten, regen of hagel en vaak onweert het ook. Nou had ik nog een handgeverfd lapje liggen dat wel wat weghad van een lucht met onheilspellende wolken, dus dat kon ik mooi gebruiken. Ik heb er een quiltje van gemaakt met bliksemschichten en een flink formaat hagelstenen.
Overdreven groot? Nee hoor, in Ochten, een dorpje hier vlakbij heeft het onlangs zulke stenen gehageld, kijk hier maar. Ik heb ze misschien zelfs nog te klein gemaakt, de stenen zouden zo groot zijn geweest als een duivenei en volgens deze bron is dat ongeveer 3 bij 4 cm. Die hagelbuien in Ochten kwamen trouwens op het slechts denkbare moment, net toen de kersen rijp waren voor de pluk, dus die oogst was verloren.

This months topic for abstract challenge was "summerstorms". I found a handdyed fabric which looked a lot like a very ominous sky and addes some lightning and some big hailstones. Too big? No, in Ochten, a village nearby there have been stones that big recently, just take a look. Perhaps I even made my stones to small they are said to have been as big as a pigeonsegg
(about 1.25" - 1.5"). The hailstorms in Ochten couldn't have come at a worse moment, the cherries that were just ripe and ready for picking were totally ruined.

1 opmerking:

Anoniem zei

Als ik zo naar buiten kijk heb je een heel toepasselijk quiltje gemaakt.