zondag 6 juli 2008

Nog twee collages

Deze had ik nog niet laten zien, de laatste twee collages die ik maakte voor quilten speciaal.

Envelopjes van theezakjes met meubels uit een catalogus. Dit vond ik saai, dus heb ik er met witte acrylverf overheen geverfd en de appel van appel- en peer-stickertjes daar weer overheen geplakt. Het blad is getekend met watervaste viltstift en het 'snoep gezond' is gestempeld met (ronde) letterstempels van de kinderen.

Een helft van een mislukte tekening van jongste, groen geverfd met vingerverf. Daarop allemaal knipsels uit de 'Rails' en een treinkaartje. Toen heb ik er nog wat reepjes organza opgestreken en wat restjes van het rode experiment. En dat moet je dus niet doen, iets waar al een treinkaartje op zit strijken, het kaartje wordt dan helemaal zwart. Ik heb er maar iets overheen geplakt, want het was geen gezicht.....
I hadn't shown the last two collages I made for quilten special yet.

The background of the first one is made with tea-envelopes, furniture from a brochure which I whitewashed. Then I made the apple, using little apple stickers.

The second one has a discarded drawing that youngest made as background. The things on top of it come from a railway magazine, I also added a train ticket and ironed on some organza. I shouldn't have done that, because the train ticket turned totally black.... it ruined the whole collage so I stuck a little map on top of it.

Geen opmerkingen: