zaterdag 24 december 2011

Eénoogje Umbra

Hier is ze dan:


Hoi, ik ben Umbra. Ze hebben mij zo genoemd omdat ik helemaal zwart ben en Umbra (je zegt "Oembra") betekent het donkerste deel van de schaduw.

Op de foto lijkt het alsof ik met één oogje dicht zit, maar dat is niet zo, ik heb maar één oogje. Dat komt doordat ik buiten woonde toen mijn oog ziek werd en er toen niemand was om mij daarmee te helpen. Mijn oog werd zieker en zieker en ik kreeg steeds meer pijn en voelde me echt naar. Toen heeft iemand mij gevangen, omdat ik al vier maanden ben was het de bedoeling dat ik gecastreerd zou worden en dat daarna terug zou gaan naar de plaats waar ik vandaan kwam, maar de dierenarts zei dat mijn oogje zo ziek was dat het niet meer beter kon worden en dat hij het er beter uit kon halen en dat heeft hij toen gedaan. Nu heb ik maar één oog en omdat dat heel lastig is voor een kat die buiten leeft, vonden ze dat ze beter konden proberen of ik niet toch aan mensen kon wennen en daarom zit ik nu bij een gastgezin.

Ik was nog helemaal geen mensen gewend, dus ik zit eerst nog even in een bench om te wennen, maar het gaat al heel goed. Ik kom al kijken naar de mensen en naar de andere poezen hier in huis en mijn pleegmama mag mij ook al aaien. Dan moet ik eerst even wennen, maar als ik dan weer weet dat dat heel fijn is, geaaid worden, dan geniet ik er ook echt van. Ik spin dan heel hard en ze mag mij echt overal aaien. Mijn pleegmama zegt dat ik echt heel lief ben.

Ze is veel minder wild dan Snowy en Blanca waren toen ze kwamen, ik mag haar al aaien en zelfs optillen. Dat is maar goed ook, want met de wond van haar oogje gaat het niet echt lekker, die heeft nog veel verzorging nodig.
Sifra negeert haar, Snowy en Blanca gaan af en toe kijken, blazen dan even voor de vorm (je moet natuurlijk wel duidelijk maken dat het jouw huis is en dat zij de indringster is) en gaan dan hun eigen gang weer. Umbra vindt Snowy en Blanca duidelijk interessant, ze gaat altijd voorin de bench staan als ze ze ziet.

3 opmerkingen:

ina zei

Lief,,,,

marjolijn zei

Het komt wel goed met Umbra, dat merk je nu al aan alles. En ja, wie wil er nou niet zo lekker geknuffeld worden? Veel succes met hem.
gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Ik denk ook dat het goed komt! Met je goede zorgen zal ze zeker genezen. Het is een goed teken,dat ze geknuffeld wil worden!