dinsdag 19 oktober 2010

Geachte TNT

Helaas voel ik mij genoodzaakt mij bij u te beklagen over de bezorging van de post.
De laatste tijd is het met de bezorging van de post zeer bedroevend gesteld. Wij zijn als bedrijf gevestigd op de xxx-plaats, maar met grote regelmaat vinden wij post met ons huisnummer maar dan van de xxx-straat in onze brievenbus. Wij bezorgen dit dan op het juiste adres maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit zo gaat. Ook treffen wij regelmatig post van de xxx-plaats maar dan met een heel ander huisnummer aan in onze brievenbus.

Aan de andere kant wordt er ook post van ons op verkeerde adressen bezorgd. Een gedeelte van deze post komt uiteindelijk na een aantal dagen of weken wel weer bij ons terecht omdat de mensen bij wie het per abuis is bezorgd zo vriendelijk zijn het alsnog te bezorgen, maar we hebben geen idee hoe veel er op deze manier gewoon kwijt raakt.

Vorige week had ik ‘het geluk’ de postbezorger aan het werk te zien en dit verklaarde een heleboel. Deze meneer had duidelijk geen kaas gegeven van de straatnamen en nummering en liet poststukken aan voorbijgangers zien met de vraag of zij wisten waar deze bezorgd dienden te worden. Ik neem aan dat u begrijpt dat zoiets natuurlijk volstrekt onacceptabel is.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend hier iets aan te doen.


en hier kun je zien hoe zoiets nu kan:
Get Microsoft Silverlight Of bekijk de flash versie.

Ik heb deze brief in januari naar de TNT gestuurd, maar er is natuurlijk nog geen enkele verbetering in de situatie gekomen. Wel hebben we een brief van de TNT gehad dat de klacht is ontvangen. Ja, fijn.....

7 opmerkingen:

christina zei

Ik vind het geweldig hoe jij met dit soort situaties omgaat.
Sinds het postbedrijf is geprivatiseerd is dat wel ten koste gegaan van heel veel dingen.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Margreeth,
Wij hebben dezelfde ervaringen met de postbezorging. Regelmatig blijkt dat een klant post naar ons gestuurd heeft maar dat het niet door ons is ontvangen. Waar de post dan gebleven is is een raadsel. Ook ontvangen wij post van anderen. Ik breng de post dan netjes naar het juiste adres. Echter ik denk dat iemand het zo beu is om steeds verkeerde post te ontvangen en dat hij het gewoonweg weggooit. Wij hebben al 5 keer een klacht ingediend maar niet helpt. Heel veel succes.

Marion zei

Ook ik wordt hier verdrietig van als je ziet hoe mensen met jaren lange ervaring, ingeruild worden voor goedkopere krachten. Niet alleen de postbode's, maar ook de mensen die de post voorsorteren, voor het in de bus valt, zijn de dupe hiervan. Zo wordt de post gecodeerd in lage loonlanden, terwijl wij het altijd deden.Maar helaas heb je teveel babbels over het werk, wordt je zonder pardon op straat gezet.Met bijna 30 jaar dienstverband, ga ik wel zorgvuldig met de post om.Helaas worden de laatste jaren teveel fouten gemaakt, door tijdelijke krachten, die het niet zo nou nemen.Heel, heel jammer dat je een goedlopend bedrijf zo ten onder ziet gaan.En dit is nog maar een druppel op de gloeiende kookplaat.

Hannie de Beer zei

Wat ik hier lees, kon net zo goed een brief van mij zijn! Hier is het ook zo. Ik denk net als Sonja dat het komt door de vele tijdelijke bezorgers, en andere die voorsorteren? Ik vraag me af,of onze klachten wel helpen?
Heel jammer!

ina zei

helpt niks, klagen. er verdwijnt ongelofelijk veel post.

Margeeth zei

Nee, klagen helpt niets! Sinds ze bij de verkoop van ons huis het door de kopers getekende koopcontract twee maanden hebben kwijtgemaakt (het is dus nog boven water gekomen, geen idee waar het al die tijd is geweest), breng ik alle belangrijke post eigenhandig weg. Lekker goed voor het milieu, vroeger kwam er één postbode op de fiets of met een karretje, nu komt de tnt postbode, dan een stuk of twee concurrenten mét de auto en dan heb je ook nog al die mensen die uit pure armoe zelf hun post maar weg gaan brengen....

yvon zei

Ja met de post is het droevig gesteld de afgelopen jaren. Soms vier keer per dag komt er hier (in het buiitengebied) een auto voorrijden met een of andere reklamebrief. Echte post? Vaak te laat of bij de buren. En dan de pakketjes die helemaal niet aankomen. Ik deed twee weken geleden twee enveloppen op de post. Eén is aangekomen, de ander nog niet en zal ook wel "zoek" zijn geraakt.
Wel wrang dat naasst je bericht over TNT er in de zijbalk van je blog nu reklame staat voor diezelfde TNT