dinsdag 26 oktober 2010

Weesblokken gezocht

Aanstaande zaterdag is er weer een naaidag voor de organisatie "Jopies  dromenquilts". Dit is één van de organisaties die quilts  maken voor en verstrekken aan kinderen die bijvoorbeeld ernstig ziek zijn. Op zo'n naaidag neemt iedereen haar naaimachine en stoffen mee en gaat dan aan de slag met het maken van de quilts. Je kunt je eigen stoffen gebruiken en er zijn daar ook stoffen aanwezig die door particulieren en winkels zijn gedoneerd voor dit doel en er zijn ook pakketten met blokken die zijn gedoneerd door mensen die graag willen bijdragen maar voor wie het maken van een hele quilt gewoon teveel is. Ik ga altijd graag af en toe naar zo'n dag, met een groep vrouwen aan zoiets werken is toch heel bijzonder. 
In eerste instantie dacht ik dat ik zaterdag niet zou kunnen gaan, omdat ik dacht dat DH de auto nodig zou hebben voor de zoveelste zwemwedstrijd van jongste, maar wonder boven wonder was het dit weekend eens een keer niet, dus kan ik er toch naar toe. Hieronder zie je een foto van zo'n quilt die ik op een eerdere dag heb gemaakt (en die ik al eens eerder op dit blog heb laten zien):


het zijn allemaal verweesde blokken die ik toch niet had gebruikt in projecten of had gekregen na een swap. Ik zou graag aanstaande zaterdag weer zo'n soort quilt willen maken, alleen heb ik al mijn verweesde blokken al opgebruikt. Daarom doe ik bij deze een oproep:

Heb je nog verweesde blokken liggen waar je toch niets meer mee doet, mag ik ze dan hebben voor het maken van een dromenquilt? Als je ze hebt en ze kwijt wil, geef dan een reactie op dit blog of stuur me een e-mail (klik op het fotootje rechtsboven voor het adres), dan mail ik je mijn snail-mail adres. Alle maten zijn goed, ik zet er dan gewoon randjes omheen. Het is wel op erg korte termijn, dus dat betekent dat als je blokken hebt, je die uiterlijk donderdag en liefst nog woensdag (net dank aan de geprivatiseerde tnt) op de post moet doen, want anders kan ik ze niet meer meenemen.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Zonet heb ik in de lade gekeken,en vond een holland blok, een soort logcabin,met applicatie.40x40 Ik zal het opsturen!
Ook liggen er nog sprookjes borduurblokken. Ik weet niet of je daar iets mee kunt?

marjolijn zei

Ik heb ook nog wel wat blokken liggen, ik weet niet of ze wel geschikt zijn, maar de logcabin blokken kunnen ook nog met een leuke applicatie versierd worden. Je mag ze zo van me hebben. Stuur me maar even je adres, dan kan ik ze vandaag of morgen op de post doen.
groetjes, Marjolijn

Margeeth zei

Marjolijn, in kan je niet mailen want ik heb geen e-mail adres.

conny's quilts en creaties zei

Mail me je adres maar even ik denk dat ik nog wel wat kleine blokjes heb liggen! groetjes Conny
connysquilts@live.nl