donderdag 1 oktober 2009

Zeewier?

Zo, de algemene tentoonstelling is afgelopen, dus ik kan mijn quilt laten zien.
Right, the annual show is finished, so I can show my quilt.


Zeewier? Ongeveer 100 x 110 cm, met gelatineprint bedrukte stoffen, zelfgeverfde shibori (de strook links in het midden) en commerciƫle stoffen. Machinaal gepatcht en gequilt.
Seaweed? About 100 x 110 cm, gelatineprinted fabrics, handdyed shibori and commercial fabrics. Patched and quilted by machine.

Een detail van een stukje 'zeewier':
A detail of a piece of 'seaweed':


Het 'zeewier' is eigenlijk helemaal geen zeewier, maar gelatinedrukken van takjes van een conifeer uit de tuin van het kantoor van het quiltersgilde in Nijkerk, die mij aan zeewier deden denken. Vandaar ook dat ik er in de titel van de quilt een vraagteken achter heb gezet. Jammer genoeg had de organisatie van de tentoonstelling op het kaartje dat naast de quilt hing het vraagteken weggelaten (in de catalogus stond hij wel), dus de grap kwam niet helemaal goed over. Hier zie je hoe de quilt in Alkmaar hing, hij hing echt prachtig.
Actually, the 'seaweed' is not seaweed at all, but I made the gelatineprints using some branches from a tree (in the garden of the dutch quiltersguild). This is why I put a question mark in the title of the quilt. The next picture is of the quilt displayed beautifully at the show.


De langwerpige quilt ernaast is van Hannie, ik heb "uitdrukkelijke toestemming" van haar om deze quilt op mijn blog te zetten. Hier kun je een grotere foto zien van Hannie's quilt.
The quilt next to it is made by Hannie, for a bigger picture click here.

10 opmerkingen:

Petra zei

Ik vind alle twee de quilt's erg mooi. Mijn complimenten.

mia zei

Leuk toch dat de combinatie van twee verschillende quilts zo goed bij elkaar passen. Beide quilts zijn onafhankelijk van elkaar bijzonder.

Linda Robertus zei

Erg mooi, je quilt! Mag je hem echt pas op je blog zetten als de tentoonstelling afgelopen is??

Jantine zei

Mooi jo, ik heb de quilt wel gezien, maar deze keer niet op de bordjes gekeken van wie het kwam. Wat stom van me, dan had ik nog eens extra kunnen kijken.

Hannie de Beer zei

Leuk, dat je de foto van beide quilts hebt geplaatst. Het was ook een mooi gezicht. Toevalling in dezelde kleurstelling! Nu lees ik pas hoe je jou quilt hebt gemaakt. Ik had niet gezien dat het gelatinedruk was. Mooi!!!

Handige Handjes zei

Ja, ik heb beide quilts van jouw hand gespot...en Zeewier? hing inderdaad heel mooi....

Lynn Cohen zei

Another winner!!! so much detail. I love it. I Hope it won a prize. It did in my book!

wilma zei

Hallo Margeeth
Het spyt me dat het naamkaatje bij je quilt niet helemaal goed was.
Groet Wilma

Margeeth zei

Ah, dat geeft toch niet. Kan gebeuren, alleen nu was de grap er een beetje af.

Corryna zei

Mooie quilt Margeeth. De mijne heeft het helaas niet gehaald. De selectiecommisie heeft mij wel een kaartje gestuurd om de tentoonstelling te bezoeken. Dit was voor mij niet zo goed te organiseren, dus heb ik een mede-quiltster blij gemaakt met het kaartje. Het is in elk geval mooi dat je werk zo goed hing. Qua kleurstelling past hij ook goed bij die van Hannie. Dat is ook een prachtige quilt trouwens.