woensdag 14 oktober 2009

Logo? - no logo.

Het laatste thema voor de groep De Uitdaging is "Logo". Toen ik dit thema onder ogen kreeg, moest ik gelijk denken aan dit boek van Naomi Klein.

Het is een boek over de invloed van de grote multinationals op onze samenleving, de merkengekte, en hoe het ook anders kan. Als boek over de strijd tegen de dwang van wereldmerken is het in de loop der tijd uitgegroeid tot een soort handboek voor de anders globalisten, waardoor het, ironisch genoeg, zelf eigenlijk ook een merk geworden is.

Ik ben maar eens begonnen met het maken van een sjabloon, waarmee ik op witte stof gesjabloneerd heb. Toen ik daarmee klaar was, had ik nog een restje verf op mijn tomatenbakje zitten en daar heb ik één van de oude T-shirts van DH mee bewerkt:


The most recent topic for our group De Uitdaging is "Logo". When reading this topic, I thought about the book "no logo" by Naomi Klein right away.
It is a book about the influence of the big multinational companies on our society, the designer and consumer madness and how it can be done in a different way. Because this book is about the 'battle' against the pressure of world rands, it has become the handbook for the anti globalist, making it, ironically enougth, a brand in its own right.

I started making some stencills and stenciling on white fabric. When I was finished I had a little bit of leftover paint, which I used to adorn an old T-shirt with.

Geen opmerkingen: