zondag 19 juli 2009

Low water immersion dyeing

Deze stoffen heb ik geverfd in een verfoplossing met weinig water; hierdoor krijg je interessante patronen.
.
.
Deze techniek blijkt een naam te hebben: "low water immersion dyeing". Op het blog van Sonja staat een goede omschrijving.
.
Voor onderstaande stoffen heb ik deze techniek een beetje aangepast, ik heb eerst een verfoplossing gemaakt met weinig water, daar de stof ingefrommeld en er toen een andere kleur overheen gegoten:
.l
.
This fabrics I made with a technique called "low water immersion dyeing". As the name tells you, you use little water in your dyebath, resulting in interesting patterns. In the first picture are fabric which I dyed using one color, in the second picture are fabrics on which a second color was poured.

5 opmerkingen:

hannie zei

Ze zijn prachtig van kleur geworden Margeeth! Ik gebruik ook altijd deze manier van verven. Bij de beschrijving van Sonja zag ik dat ze geen zoutoplossing gebruikt?

Chris Daly zei

you had beautiful results. This is one of my favorite dyeing techniques. the fabrics turn out with such interesting and varied results.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Margeeth,
Wat een prachtige stoffen geworden. Heel goed gelukt.
Groetjes Corinne

Corryna zei

Heel mooi geworden Margeeth. Wat ook leuk is, is om hetzelfde te doen in een vaas en dan meerdere lapjes op elkaar te leggen. Ik heb afgelopen week zo ook weer een hele boel lapjes geverfd. Ook heb ik een aantal kledingstukken op deze manier geverfd. Zelf verven blijft leuk en altijd een verrassing.

Marion zei

Nou jij bent ook druk aan het verven geslagen, fijn dat je "mijn" techniek erbij hebt gezet. Je lapjes zijn mooi geworden.