zaterdag 25 juli 2009

Glitz & sparkle


.Dit is mijn quiltje voor de abstract challenge voor de maand juli. Het thema was "glitz en sparkle" (glimmen en glanzen). Ik heb behoorlijk moeten denken hoe dit thema uit te beelden, je kunt natuurlijk een abstract quiltje maken van glimmende stoffen, maar of dat dan een abstracte representatie is van glimmen en glanzen, dat weet ik zo net nog niet. Uiteindelijk kwam ik op het idee om deze vogel te maken, een ekster, die er toch om bekend staat een groot fan te zijn van glimmende dingen en zelfs zo ver gaat om glanzende voorwerpen mee naar zijn nest te slepen.
Behalve de witte stof, zijn alle stoffen in dit quiltje door mij zelf geverfd. Het quiltje is eigenlijk iets te groot 21x25 cm in plaats van 20x20 cm, ik was van plan het nog op maat te snijden maar vond het zo veel mooier (en zonde van de zonneprint).
Overigens kwam ik er bij mijn zoektocht naar een goede foto van een ekster achter dat 'de ekster' niet bestaat, zo ziet bijvoorbeeld de Australische ekster er behoorlijk anders uit en bestaan er ook blauwe eksters.
.
This is my abstract challenge quiltlet for this month. The topic was "glitz & sparkle" and it took some real hard thinking to make an abstract quiltlet of it. Of course I could have made an abstract quiltlet using shiny and glittery fabrics, but I am not sure whether this would be an abstract representation of the topic. In the end I decided to make a quiltlet of this bird, a magpie, which is know for being a great lover of glitz and sparkle and even takes shiny objects to its nests. All fabrics, except the white one, are handdyed by me, the background is one of my sunprints. The quiltlet is a little too big, I was planning to make it square, but I like it better as it is.
While searching for a good picture of a magpie I found out that 'the magpie doesn't excist'. The Australian magpie for example looks quite different from our European magpie and there are also blue magpies.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat mooi weergegeven .Met z'n witte vleugel springt ie er echt uit tegen de achtergrond! Een prachtige zonneprint! Ik wist niet dat er meerdere soorten eksters bestonden? Weer iets bijgeleerd!
Je hebt het thema heel apart weerggeven!

Hetty zei

Zoooooooooooo die is mooi geworden. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik met het thema aan moet.
Die van jou is echt prachtig geworden.

Groetjes Hetty

nellie s zei

hij is geweldig mooi geworden
knap hoor