dinsdag 14 juli 2009

Een beetje een rare manier van opruimen?

In het kader van de grote opruiming voor de verhuizing, heb ik ook mijn voorraad lapjes maar eens uitgezocht. De echt lelijke stofjes had ik al eerder weggewerkt, maar ik had nog wel een flinke hoeveelheid 'winkeldochters'. Je weet wel, van die stoffen die je koopt omdat je ze mooi vindt en die dan vervolgens in de kast blijven liggen omdat ze het toch steeds nét niet zijn.
Omdat ik geen zin heb om deze stoffen tot in lengte van dagen met me te blijven meezeulen en omdat ik nog een paar fleece dekentjes had liggen, ben ik ze aan het omzetten in dromenquilts*. Hiermee sla ik twee vliegen in één klap: de stoffen zijn uit de weg én de quilts die ik er van maak worden weggegeven, dus ik krijg niet in plaats van stoffen quilts die alleen nog maar méér ruimte innemen. Volgens DH was dit een wel heel bijzondere manier van opruimen....
.
Dit is de eerste:
.
.
Gemaakt van nostalgisch ogende stoffen en een stuk broderie (wat ik wel gevoerd heb) dat ik nog over had van de wieg van de kinderen. Als vulling zit er een wit fleecedekentje in dat ze op de droomdekentjesdag wilden weggooien en als achterkant heb ik een stuk kinderstof gebruikt dat ook al veel te lang in de kast lag.
.
Sifra heeft hem alvast ingewijd:
.
.
* Dromenquilts worden door de stichting in oprichting Jopie's dromenquilts gemaakt en verstuurd naar kinderen die ziek zijn of die op een andere manier wel wat steun kunnen gebruiken. Wil je er meer over weten, klik dan hier.
./
Because of us moving house in the (hopefully) near future, I decided to sort through my stash. I don't have any real fabrics left, but I do have a lot of lurking fabrics. You know, fabrics you bought because you thought them pretty and who then turned out to be total misfits and live in your stash for ages. I decided I definitively didn't want to bring them to my new home, so I started making charity quilts with them.
On the picture is the first one, it is made of romantic fabrics and a piece of fabric I had left from the crib of my children. DH thought this was quite a funny way of cleaning, but Sifra approved.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Net als Sifra vind ik het een heel gezellige deken geworden! Zit erover te denken, om ook eens m'n stoffen op te ruimen Dit is een heel goed doel. Ik heb het artikel bij m'n favouriten gezet. Maar ik ben ook actief bij de quiltgroep voor Roemeense kindertehuizen. Dus moet ik keuzes maken?

Jantine zei

Lijkt mij een prima manier van opruimen, terwijl je opruimt ook nog lekker met je hobby bezig zijn, wat wil je nog meer?

Anoniem zei

Een leukert Margeeth.... en ja die foto met Sifra is natuurlijk super vertederend..... Mag ik deze foto's in het album van de dromenquilts zetten?
groetjes
yvon

els koetsier zei

Margreeth wat is het een leuke quiltgeworden. Zo zie je maar weer ook stofjes die je niet mooi meer vind voor jezelf kan je altijd nogverwerken in en dromenquilt.

Groeten Els koetsier

Handige Handjes zei

Leuke quilt geworden....en Sifra komt er weer op haar voordeligst op uit....;-).