vrijdag 15 februari 2008

Nog een klein abstract quiltje:

Eigenlijk was dit de eerste poging voor mijn poëzie-quiltje. In eerste instantie was ik van plan om van het angelina vierkantjes te knippen en dat op de batik vierkantjes te strijken. Maar toen ik het angelina klaar had, vond ik het zonde om het in stukjes te knippen en heb ik het in plaats daarvan helemaal gebruikt en de batik daar weer op gestreken. Tijdens het ombiezen kwam ik erachter dat dit dus helemaal niet de strakke en rigide vorm van de haiku was die ik wilde uitbeelden. Dus, 'uitgehuild', opnieuw begonnen en mijn uiteindelijke haiku-quiltje gemaakt.

Gisteravond kreeg ik van jongste dit gevlochten hartje voor Valentijnsdag. Lief!


Actually, this was my first try for the haiku-quiltlet. I intended to cut the angelina into squares and iron that on the little batik squares. But, when I finished the angelina I didn't want to cut it up, so I used it as a whole and ironed the batik squares on it. When I was handsewing the binding on, I took a good look at it and decided this quiltlet didn't serve the purpose I made it for, being the stark and rigid form of the haiku. So, I started over and made my 'real' haiku-quiltlet.
.
The braided heart was made by and given to me by youngest, for Valentines day. Sweet!

Geen opmerkingen: