donderdag 2 augustus 2007

Nu snap ik waarom een crazyquilt een crazyquilt heet....

Tadaa!Dit is hem dan, gequilt en wel.

De blokken zijn gemaakt door:

Marja Lenie Trees
Mary Rina Bep
Margeeth Liesbeth Gerrie


Na het aan elkaar zetten met sashings heb ik er ook nog een rand omheen gezet. Hierna heb ik hem op een fleece dekentje gespeld en de sashings, de rand en de witte stroken rondom de blokken met de IDT 'in the ditch' doorgequilt. In de rand heb ik ronde vormen gemeanderd. Toen ik hem omhoog hield, bleek dat, door alle zware versiering, alle blokken lubberden. Op aanraden van een dame in een online crazyquilt tijdschrift (http://www.cqmagonline.com/) heb ik toen de foundation van de blokken met grote steken aan de fleece vast gezet. Hierna heb ik het hele spul tegengevoerd met witte katoen en er een bies om gezet. Op de hoekpunten van de blokken heb ik de voorkant met een draadje aan de achterkant geknoopt.

Hij hangt nu op en lubbert nog steeds. Ik geloof dat ik nu snap waarom een crazyquilt zo heet, het is gekkenwerk om er eentje te maken..............

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Op de foto ziet het er prachtig uit Margeeth! Maar ik snap dus nu waarom - toen we jaren geleden in Amerika waren - de crazy-quilts die ik zag, allemaal op een bed in een museum lagen (in ieder 'Pioneer-museum'waar we kwamen)......
Het zijn geen wall-quilts....

Anoniem zei

Jammer dat je blokken lubberen.
Als ik de quilt zo op de foto zie vind ik hem ontzettend mooi geworden !

Anoniem zei

Margeeth,
Als je de blokken, sashings en borders voorziet van plakvlieseline voorkom je een hoop problemen.
Op mijn weblog http://crazyworldvandita.skynetblogs.be/ kun je de crazy quit zien die ik samen met cursisten heb gemaakt. Alles voorzien van plakvlieseline en geen gelubber

ena zei

very beautiful !( i am sorry ,no understand english)