vrijdag 24 augustus 2007

Verfwerkje van oudste en textielververij Margeeth is gesloten.

Toen ik met al die blaadjes aan het stempelen was, was oudste gewoon thuis. Toch heb ik heerlijk rustig met verf kunnen knoeien, heb oudste gewoon met print een t-shirt laten verven. Was een groot succes, hij zat samen met mij aan tafel te knutselen en glom er gewoon van.
Dit is het resultaat, hij heeft hem gelijk de volgende dag al aangetrokken, kon nog maar net de foto maken:
Textielververij Margeeth is nu ook (tijdelijk) gesloten. Die verf ging maar niet op, elke keer was mijn stof op en de verf nog niet. Omdat je het eenmaal aangemaakt ook niet onbeperkt kan bewaren heb ik steeds stof bijgekocht. Ik heb geen idee hoeveel meter ik uiteindelijk heb geverfd, maar dit is de stapel:
En omdat ik nog een heel klein beetje verf over had en de stof weer op was heb ik ook nog een wit T-shirt van oudste bewerkt. De T-rex is met een sjabloon en print gemaakt, daarna heb ik met een zwarte textielstift de contouren getekend.


The first picture is a picture of a T-shirt my eldest DS painted with fabric paint. When he was doing it, I was also doing some experimenting with fabric paint. I have also finished the dying (for now). That dye lasted and lasted, I kept buying and dying white fabrics (what do you mean, stashbusting???), I have no idea how much yardage it is, but it is a very big stack! The T-shirt I also made, it is for my eldest, who really likes dinosaurs.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Indrukwekkend stapeltje hoor! Op de een of andere manier komt het verven bij mij er maar niet van deze zomer......Yvonne/quiltfan.

Anoniem zei

mijn ervaring met de procion is, dat je het na aanmaken best lang daarna nog kan gebruiken ........
maar de jongens hebben weer leuke t-shirts!!!!!!!!!!!

Margeeth zei

Hoi Yvonne,

Jij zei net in Rhenoy dat je had gereageerd op mijn blog. Had je reactie nog niet gezien, maar nu wel.
Verven met procion is best een vies werkje, je moet alles goed afdekken, oude kleren aan, handschoenen enzo, dus het is niet iets wat je even tussendoor doet. Ik ben nu uitgeverfd en heb alle troep opgeruimd, bakjes weggegooid enzo, scheelt enorm veel plek in de keuken.

Hoi Mary,
Ja, dat weet ik wel, dat je het een tijdje kunt bewaren, maar ik had nog maar een klein bodempje citrien en een klein bodempje barnsteen. Had geen zin om dat te bewaren en dan zijn die T-shirts een leuke manier om die restjes weg te werken.