zaterdag 26 januari 2008

Talisman

Via het blog van Emmy kwam ik op de site Circle Design terecht. Op deze site staan CD's (of CD vormige objecten) die met verschillende technieken zijn versierd. De site is in het frans, maar met een beetje moeite kan ik het wel lezen en de plaatjes zijn natuurlijk altijd wel te bekijken.


En toen keek in op van mijn beeldscherm en zag deze talisman hangen:

Ik heb deze in november 2005 eens gemaakt voor een uitwisseling met een internationale fiberart-groep. Dat vond ik zo grappig dat ik de maakster van de cirkel-blog een mailtje heb gestuurd met een foto erbij. In het engels, want frans lezen is nog tot daar aan toe, als ik in het frans moet schrijven vrees ik dat ik zoveel fouten maak dat het gewoon niet meer te lezen is. Vandaag kreeg ik een mailtje terug (in het frans), dat ze het heel leuk vond om de foto te zien en dat ze er een post op haar blog over had gemaakt. Ik heb het gelijk opgezocht en de titel is: c'est peut être d'ancêtre de nos CD, wat te vertalen is als "dit is misschien de voorouder van onze CD. Ik bloos er helemaal van!

Through Emmys blog I came on the site circle design on which are pictures of yet another textile-art using CD's as a basic material. This blog is in French which I can read with a little effort and the pictures have of course no language. And then I looked up and saw this talisman. I made it in november 2005 for an exchange (I actually made two and sent one off). I found this such a coincidence that I sent the autor of the circle-blog an email with the foto. In english, because although I can read French, writing it is a whole different matter. Today I received a answer (in French). She wrote that she liked my picture and she put it on her blog. This is her post: c'est peut être d'ancêtre de nos CD, which translate as "this might be the predecessor of our CD. It's making me blush!

2 opmerkingen:

La Bastidane (Nathalie Locquen) zei

Thank you !!! Thank you for your post. Your talisman is beautiful.

Emmy zei

erg mooi Margeeth en ik heb ze zein staan op het cd blog