dinsdag 29 januari 2008

Griep en Sally's Pride

Na DH heb ik nu ook de griep te pakken. Eén of ander gezellig virus dat in je luchtpijp zit en daar allemaal kleine virusjes maakt. DH is astmatisch en heeft het dus hartstikke benauwd. Zo benauwd dat hij gisteren naar de huisarts is geweest om naar zijn longen te laten luisteren. Die waren gelukkig schoon. DH had een recept meegekregen waarvan de huisarts zei dat het dat virus de nek om hielp te draaien. Bleek dus gewoon codeine te zijn, een hoestonderdrukkend middel, symptoonbestrijding dus. Brengt mij op de vraag: mag een huisarts tegen zijn patienten liegen???

DH ligt in bed, die kan slapen als hij ziek is. Ik niet, als ik ga liggen dan begint het gehoest pas echt, dus ik rommel maar een beetje rond. En er moet ook iemand de kinderen van en naar school, tekenen en muziekles brengen.....
.
Dit is blokje L-12, Sallys pride van de Dear Jane quilt:
Ook weer zo'n blokje met van die onmogelijk kleine pietepeuterige geappliceerde driehoekjes. Ik heb het opgelost door ze niet te appliceren maar ze met een extra naadje in de buitenste stroken te paperpiecen:

This is block L-12, Sallys pride, of the Dear Jane quilt. Another of those blocks with the impossibly tiny appliqued triangles. I solved this by adding an extra seam, so I could just paperpiece them.

DH and I are both sick with the flu. Some nasty virus that sits in your trachea and makes a lot of extra virusses. DH is in bed, he can sleep when he is ill. I can't I will just cough when I lie down and stay awake because of it, so I am just pottering around a little.

1 opmerking:

antique quilter zei

thats a great idea to paper piece this block instead of trying to applique those little pieces!
I should probably take my Dear Jane blocks back out again and work on them
I loved this quilt forever but for some reason can't keep working on it!
kathie