vrijdag 18 januari 2008

Haastig spoed is zelden goed want:

Een week lang heel hard gewerkt en kompassen gemaakt:
En een rijtje donkere huisjes met verlichte ramen:

Deze aan elkaar gezet geeft:

En ik vind het prut. 't Ziet er best grappig uit, maar om dat nou voor een wedstrijd in te sturen.... Nou nee. Eigenlijk is het meer een kinderquilt, ik denk dat ik er maar een rand omheen zet, dan is het nog een leuk droomdekentje. (En wat je op de foto niet ziet is het trekken dat de stof om de marinerskompassen heen doet, maar dat krijgen we wel plat.)

De moraal van dit verhaal: omdat ik te weinig tijd aan het ontwerp had besteed,viel het eindresultaat mij erg tegen.

For everyone who wondered what went wrong with my party-quilt. I made a lot of off-center mariners compasses. And a row of dark houses with lighted windows. Then I sewed them together. And didn't like it at all.... It looks kind of funny, but it is defenitively not contest-material. Actually, it's a quilt for children, I will add a border to make it bigger and then it will be a nice "droomdekentje" (Dutch equivalent of project linus).

Because I spended too little time on the design, the result wasn't what I wanted it to be.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer van je werl, maar ik moet zeggen je tekening was een stuk spannender dan de quilt is geworden. Kijk maar een naar de huizen, op je tekening allemaal leuke geveltjes en op je quilt nogal recht. Maar een droomdekentje kan altijd,
groet, Simone de Haan

Margeeth zei

't Is eigenlijk niet helemaal eerlijk, toen ik de huisjes maakte wist ik al dat ik er niet meer mee verder zou gaan voor de wedstrijd, dus heb ik ze simpel gehouden. En een droomdekentje is altijd een goede bestemming, dus het werk is toch wel goed besteed.

Yvonne aka sommeke zei

Ik vond de tekening ook spannender, compacter, kleiner... maar er is niks mis met een droomdekentje!

Annelies zei

Ik vind je off center kompassen erg leuk. Ben op het moment bezig met een kompas en volgens mijn lerares trekken de meeste kompassen na het maken. Zij raadt aan ze te spannen en een nacht onder een vochtige doek te leggen.
Mèt de huisjes is het een heel lief droomdekentje.
Je kunt de huisjes er ook afhalen en nog meer sterren maken.

Anoniem zei

het valt tdd tegen war jammer nou

Anoniem zei

het net niet helemaal goed sorry
hier nog een keer
het valt idd tegen wat jammer nou