zaterdag 10 september 2011

Collage

Ergens in januari heb ik een blog geschreven met mijn plannen voor 2011. Eén van die plannen van was: Deze 'troep'

omzetten in fiberkaarten of andere dingen en wat er uiteindelijk overblijft weggooien (ik kan niet alles bewaren!)


Ik had al een aantal fiberkaarten en ATC's gemaakt en een gedeelte van de batiks verwerkt in een tas, maar het schoot maar niet op, dus er moest iets anders verzonnen worden. Nou had ik het idee om er omslagen van te maken voor notitieblokjes of van die hoesjes voor papieren zakdoeken of zoiets en die dan voor een goed doel te verkopen (de Lingelappers hebben ooit wel weer eens een tentoonstelling met een goede doelen tafel en het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe verkoopt volgens mij ook wel spulletjes op de open dag), maar daarvoor is het wel handig om niet allemaal kleine stukjes maar één grote lap te hebben waar je dan de gewenste formaten uit kunt snijden.
Dus ik ben maar eens begonnen met het maken van een collage:


gewoon opgeplakt met lijm op een stuk oud laken. Ik ben hem nu aan het vastnaaien, er zit geen vulling achter dus het wordt een beetje bobbelig, maar ik denk dat dat wel een leuk effect gaat geven. Als alles vast zit dan komen er ook nog wat draden op die ook maar in mijn kast liggen te lurken en daarna kan de lap verder verwerkt worden. Moet ik alleen nog wel wat goedkope notitieblokjes, of fotoboekjes op de kop tikken. Of ik kan er natuurlijk weer een tas van maken, wat denken jullie?

In januari I wrote a blog with my plans for 2011. One of those plans was: make artist mailing cards and other stuff from the mess in the first picture, which was the reason I kept it in the first place (instead of it just lurking in my closet and cluttering my home).  I already made a couple of AMC's and ATC's and used part of the batiks in a bag, but it didn't even put a dent in the pile, so I had to figure out something else to do with it. I had this idea of making bookcovers or papertissue covers or something and sell them for charity. Because it is more convienient to do this if you have one piece of fabric instead of all odd sized pieces, I just made a collage of it. I am in the proces of stitching it down. When this is finished I will also add some fibers that are just lurking in my closet and then the fabric is ready for making stuff with it. Of course I still need to find some cheap noteblocks, or something. Or, I can just turn it into a bag. What do you think?

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een prima idee! De boekjes en fotomapjes ( € 0,89) zijn spotgoedkoop bij Action. Gisteren nog een aantal gekocht, om mijn "troep" weg te werken! maar er komt steeds weer wat bij! Zo maakte ik ook de fotomapjes voor de hobbytentoonstelling. Succes, het worden gezien de mooie collage, zeker leuke presentjes!

dini zweegers zei

leuk idee om er hoesjes voor fotomapjes en boekjes van te maken!!!
succes!!!

Nienke zei

Rendementtechnisch :-) zou ik ook zeggen mapjes en omslagen in het belang van de opbrengst! Mooi begin zo!