zondag 3 juli 2011

Twee witte t-shirts,

met vlekken er in die er in de was niet meer uitgingen. Dat waren dit:



Vroeger gebruikte ik dit soort t-shirt als 'oud t-shirt' om in te klussen of in te verven, maar aangezien het maar hele kleine vlekken waren en de t-shirts verder eigenlijk nog gewoon nieuw waren, heb ik ze nu maar eens zelf geverfd, kan ik ze nog een keer aan. Het eerste t-shirt is een icedye, het tweede t-shirt heb ik gebatikt. De patronen in het gebatikte t-shirt zijn niet wit, maar lichtblauw, dat komt doordat het zo warm was dat de was in het verfbad is gesmolten (en dat gaf me toch een troep!).

This are two white t-shirts I dyed myself. The first one is an ice dye, the second one is a batik. The patterns in the batik t-shirts are not white, but lightblue, this is because it was so hot that the wax melted in the dyebath (which gave a terrible mess!).

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Zo kun je oude tshirts leuk oppimpen!En weer dragen natuurlijk. Ice deying gaat dat met de verf in een ijsblokjes vorm, dan bevriezen, en op het tshirt ontdooien?
De spiralen zijn toch best goed zichtbaar , ook heel leuk geworden!