donderdag 14 juli 2011

Dear Margeeth?

Nu ik was gestopt met de Farmers Wife had ik natuurlijk wel een nieuw werkje voor op reis nodig. Aangezien ik het nog steeds leuk om met de hand een sampler te naaien was ik in eerste instantie verder gaan kijken naar een andere sampler om te maken. De nearly insane leek me wel leuk, maar aan de andere kant,  is die natuurlijk best al heel vaak gemaakt (en ik had het boek niet en wilde natuurlijk wel a la minute iets nieuws hebben om te maken). Omdat het eigenlijk ook wel heel erg leuk is om een sampler te maken die nog niemand gemaakt heeft én ik de blokjes dan precies kan maken hoe ik ze wil hebben (klein, met veel pietepeuterige stukjes) ben ik aan mijn eigen sampler begonnen. Hij zal helemaal van batiks worden gemaakt, er zullen bestaande blokken in komen (het internet staat vol met quiltblokken zonder auteursrechten en om nou het wiel weer overnieuw uit te vinden lijkt me ook wat overdreven, bovendien heb ik al vaker zelf blokken getekend die dan vervolgens toch een bestaand blok bleken te zijn) maar ik ga ook zelf blokken verzinnen zoals deze (of herkent iemand dit als een bestaand blok, dan zou ik de naam graag willen weten):

 

Ik heb geen idee hoe veel blokken er in deze quilt zullen komen en hoe groot de quilt dus gaat worden. De blokjes zijn in ieder geval twaalf centimeter groot en ik denk dat er sashings van twee of twee en een halve centimeter tussen zullen komen. Ik zal proberen om elke week een blokje te laten zien, maar deze blokjes kosten best veel tijd om in elkaar te naaien (dit blokje was zes busreizen!) dus ik beloof niets. En het ding moet natuurlijk ook nog een naam krijgen, Dear Margeeth?

After the Farmers Wife fiasco I decided to design my very own sampler quilt, this is the first block. It measures 12 cm (about 4.5 inch) and I drew it myself. This quilt will also contain existing block, there are a lot of copyright free blocks on the internet, so I might as well use those too. I have no idea how many blocks this quilt is going to contain or how big it is going to be. I will try to show a new block each week, but they take a lot of time (this one was six busjourneys long) so I cannot promise anything. And of course it needs a name, Dear Margeeth?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi blok,
groetjes Judith

marjolijn zei

Leuk idee. Maar is het misschien een idee om een andere buslijn te pakken? En dan één die er 2x zo lang over doet om de eindbestemming te bereiken? Dan schiet het quilten natuurlijk sneller op! Mocht je nog de nearly insane willen maken, je mag mijn boek lenen!
gr.Marjolijn

Ineke zei

Het is juist leuk om iets te maken wat een ander nog niet heeft, al kom je toch wel dingen tegen die soms op elkaar lijken.
Wel leuk dat je het in reisuren kunt uitdrukken.

http://ineke-rens.blogspot.com

Annefred zei

Als ik het mag zeggen Margeeth, vind ik dit veel leuker dan een bestaande sampler namaken. En dit blokje vind ik een heel mooi begin. Je kunt natuurlijk bij elk blokje ook een verhaal maken, dan wordt het helemaal je eigen quilt en misschien maakt iemand over 50 jaar dan idd een Dear Margeeth! Succes!

Shirley zei

Leuk idee, een originele DM maken. Veel plezier, en als ik blokjes herken geef ik wel een gil.

Guusje, zei

Wat een mooi blok en wat een geweldig idee om je eigen blokken te maken en quilt te bedenken.

ina zei

mooi idee, Margeeth. Veel succes ermee, het komt vast helemaal goed.

Hannie de Beer zei

Een super idee Margeeth! Je eigen blokjes maken geeft meer voldoening denk ik,en wat maakt het of er een bestaand blokje tussen komt?
Het idee van Annefred lijkt me ook niet zo gek. Je eigen verhalen, en patronen in boekvorm!

mia zei

Hoi Margeeth, wat een goed idee. Ben benieuwd naar je blokken, ik kijk er naar uit.
Hoe is het met de buspassagiers? heb je ze al aan het werk gekregen of slaapt de businhoud nog als jij al zit te patchen.
gr.mia