dinsdag 26 mei 2009

Olifanten en giraffen

Voor de oppas van oudste, die olifanten spaart én bijna jarig is, ben ik een whole cloth quiltje aan het maken.

Eerst heb ik met zwarte textielverf twee rijen olifanten op een witte lap gestempeld. Omdat ik ze wel erg eenzaam vond, heb ik er nog giraffen en schildpadjes bij gestempeld:

.
Vervolgens heb ik met zijdestrijkverf kleur aangebracht:

.
Ik had er blaadjes uit de tuin op gelegd om te zonneprinten, maar natuurlijk ging toen net de zon weg. Jammer, maar volgens de kinderen is hij zo al mooi genoeg. Nu maar hopen dat de oppas dat ook vindt, als hij klaar is.
.
I am making a whole cloth elephant quilt, for a person who collects them. First I stamped some elephants, giraffes and turtles and then I dyed the cloth with dekasilk paint. I wanted to do some sunprinting, but the sun got covered by a cloud. A pity, but according to the children it is also nice without sunprinting.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ze hebben gelijk Margeeth. het ziet er al heel mooi uit! Zeker als je het nog gaat quilten. Leuk om zo'n cadeautje te krijgen!

Quilter Kathy zei

This is s great idea! I have done a lot of painting but not much with stamping...I should try it!