zaterdag 9 mei 2009

Muffins en zeepsteen

De laatste twee dagen had jongste al wel school en oudste nog niet. Een beetje sneu voor oudste, want verder had er niemand meer vrij (behalve dan de kinderen van zijn school natuurlijk, maar die wonen overal en nergens), dus als troost heb ik hem een pak muffinmix dat DH van zijn broer voor zijn verjaardag had gekregen laten maken. Ik had ook nog van die glimmende kogeltjes voor op taart, dus hij heeft glazuur gemaakt en ze versierd. De muffins zijn nu alleen nog maar te eten met gevaar voor je gezondheid, maar hij heeft zich reuze vermaakt:

Image and video hosting by TinyPic

De muffins zien er ook best grappig uit:

Image and video hosting by TinyPic

Nu ik toch bezig ben met dingen van mijn gezin te laten zien, ook maar een foto van een zeepsteensculptuurtje dat DH heeft gemaakt:

Image and video hosting by TinyPic

Ik had een stukje zeepsteen gekocht voor het werken in harde materialen bij quilten speciaal, het uiteindelijk niet gebruikt omdat ik al genoeg had, dus kon ik DH er een plezier mee doen. Wat het precies voorstelt is niet duidelijk, het is gewoon abstract eb in ieder geval géén strijkijzer.

Vandaag ben ik naar Utrecht voor de laatste workshop van quilten speciaal, we gaan eerst naar het Aboriginal artmuseum en daarna gaan we nog iets doen met wat we daar gezien hebben.

Because my ten year old's holiday lasted two days longer than the holiday of all other children in our neighbourhood, I let him make muffins (with some help of course). He had a great time, the muffins are a diabetic nightmare, but taste good.
The last picture is of a little soapstone sculpture DH made. It is ust abstract and definitively not an iron!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De muffins zien er leuk en lekker uit! Ik ben benieuwd naar het Aboriginal Artmuseum en wat jullie naar aanleiding daarvan hebben gemaakt.
Groetjes, Willeke

Hannie de Beer zei

Leuke muffins! Hebben jullie er toch wel lekker van gesmikkeld? Een compliment voor zoonlief!
Een mooi stukje werk van DH .Is de zeepsteen toch heel goed benut!
Ik ben erg benieuwd, hoe je het vandaag vond in het Aboriginalmuseum, en het beschilderen van de handen?