zondag 8 februari 2009

Harde materialen

Voor quilten speciaal moesten we als huiswerk harde materialen bewerken. Het was de bedoeling dat we het symbool gebruikten dat we ook hadden gebruikt bij het leisteen krassen,
maar omdat dat allemaal ronden vormen zijn dacht ik gelijk al dat wordt niets, dus ben ik iets anders gaan zoeken.

Ik heb thuis eens rondgekeken en uiteindelijk heb ik voor dit figuur gekozen, het is een motief dat op een trui van me staat:
Vervolgens heb ik 'harde' materialen verzameld (kurken onderzetters, een stuk zeep, een stuk hout, een stuk perspex, een metalen onderzetter, een stukje MDF en de soldeerbout opgezocht (branden) en gutsen aangeschaft (die later beitels bleken te zijn.....).
En toen ben ik aan het werk gegaan. Gekrast, gebeiteld, gebrand/gesmolten en gaatjes geslagen. Het resultaat was op zijn zachts gezegd droevig, zo erg dat ik zelfs geen foto's wil laten zien. Wat een ramp. Ik ben een hele middag bezig geweest en was aan het eind van de middag echt stiksjagarijnig. Het is dat het het huiswerk voor de cursus was en ik het flauw vind om het niet te doen, maar hier heb ik dus echt totaal geen plezier aan beleefd.

Maar de vorm vond ik op zich wel grappig, precies goed voor:

een mola! (ahum, wie was dat ook alweer die zei dat een mola niets voor haar was? O ja, dat was ik zelf.)

For "quilten speciaal" we had to do some work on not flexible materials. We were supposed to take the symbol we had also used for our slate scratching but I did not think that would work, because of all those curved lines.
So, I went through my house, looking for an alternative and finally ended up with the shape on the second picture, which is on a sweater I own.
Then I collected some materials: soap, cork, perspex, metal, MDF and wood, selected some tools: nails, a soldering iron and some chisels and had a go at it. It was, in one word, terrible. I am just not made for doing this kind of stuff, I wasted an entire afternoon on this and ended up feeling cranky. The results are that bad, that I will not show you a picture.
The shape however, was still quite nice, just right for the mola on the last picture.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Je frustratie is heel herkenbaar.Ook ik zat met het probleem. En je wilt toch de opdracht zo goed mogelijk maken.Toch goed dat je het hebt gedaan!Je "teken" past heel goed bij je. De mola is heel mooi geworden .Kun je toch weer tevreden zijn!