woensdag 3 december 2008

Update watercolorquilt

Om de watercolor quilt tot leven te laten komen wilde ik er zo'n zwart hekwerk op maken. In eerste instantie had ik een mooi stuk eigengeverfde zwarte stof genomen en het hekwerk daar met textielcarbonpapier op overgenomen. Omdat de stof niet effen was zag je de lijnen van het carbonpapier niet goed genoeg dus toen nog een keer overgetrokken met zo'n krijtstift, want je zag het niet goed genoeg. Dat was niet zo slim, want na dat ik een paar stukjes gedaan had en zag ik al dat het krijt veel te snel er weer af ging, waardoor ik de lijnen niet meer goed zag en het echt schots en scheef was en dan niet rustiek schots en scheef maar echt lelijk.
Dit was vrijdag, heb de quilt het hele weekend niet meer aangeraakt en heb gisteren de hele morgen besteed aan het uitpulken van machinale festonsteekjes. Wat een k. klus. Gistermiddag het hekwerk overgetrokken op een stuk zwarte poplin dat ik op de markt kocht (65% polyester maar wel zwart) en daar zie je de lijnen wel goed op (want dat was het probleem). Ben nu weer begonnen met op de machine appliceren. Op de machine, want de quilt moet nog helemaal naar Australië dus hij moet wel op tijd klaar zijn.

Op de foto kun je zien waar al dit werk tot nu toe toe geleid heeft:

Reactie van DH: "is dit niet wat erg zwart, Margeeth?"

To give more depth to the watercolor quilt I wanted to make one of those black fences on top of it. After a disastrous attempt with one of my own handdyed black fabrics (I couldn't see the lines, so the fences turned out all crooked) I spent yesterday morning ripping it apart and starting over. On the pictures is what I did so far. DH asked me: "isn't this a little too much black?".

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi, Margeeth. Ik kan me de reactie van DH voorstellen. Maar gelukkig komt het goed straks. Ik zie het eindresultaat al voor me!