vrijdag 12 december 2008

Op zoek naar een streepje

Voor quilten speciaal had ik een halve meter streepjes stof nodig. Het was de bedoeling om daar een quiltje van te maken, gebruik makend van wat we in de afgelopen twee lessen van Cherilyn Martin geleerd hadden.
Streepjes, dat is dus echt niet mijn ding. Ik hou er gewoon niet van en van heel veel streepjes krijg ik schele hoofdpijn (DH heeft dus ook bijna geen streepjes overhemden). Ik hoefde dus ook niet eens in mijn stoffenvoorraad te kijken, ik wist al van te voren dat ik geen halve meter streepstof in mijn stash had zitten.
Nou, dan zou je zeggen, als je geen halve meter gestreepte stof hebt, dan ga je toch gewoon naar de winkel en koop je een halve meter? Ja, dat dacht ik ook, maar zo makkelijk ging dat natuurlijk niet. Eerst ben ben ik bij de quiltwinkel in Utrecht geweest, daar hadden ze een heleboel streepjes, onder andere van Kaffe Fasset, maar van het streepje waar ik mijn zinnen op had gezet nog maar een fat quarter. Dat bracht me gelijk op het volgende dilemma, op les is er door iemand gevraagd of het één stof moest zijn of dat het ook meerdere streepjes mochten zijn, en toen heeft Cherilyn geantwoord dat het ook meer stofjes mochten zijn, maar als ik naar de opdracht kijk dan moest het toch echt één enkele stof zijn. Van de streepjes waar ze er in Utrecht wel meer van hadden werd ik al helemaal draaierig als ik er naar keek, niet geschikt dus.
Vervolgens heb ik op zaterdag eerst op de markt gekeken, alleen maar ruitjes, bij de stoffenwinkel hadden ze ook al niks, dus toen ben ik naar Quiltcare in Leerdam gegaan, ben met een heleboel batiks met 50% korting thuis gekomen, maar geen streepjes.
Uiteindelijk heb ik een oproep geplaatst op een forum en met Yvon deze streepjes geruild voor een paar kerststofjes die zij nodig had voor een kerstquilt:

For "quilten speciaal" I needed half a yard of striped fabric. We were supposed to turn this into a quilt, using only the striped fabric and the things we learned from out last teacher, Cherilyn Martin. The thing is, I do not like stripes, at all. I think they are ugly and obtrusive and most of them make me dizzy and give me a headache. So, I already knew I had to go to the shop and buy me some striped fabric. This turned out not to be easy, I visited a lot of shops in vain and finally I traded the striped fabric on the picture (it's a Kaffe Fasset) with Yvon for some christmas fabrics she needed for a project.

2 opmerkingen:

mia zei

Dit dilemma hadden wij ook bij QS7 ik kwam toen op de markt op het laatste moment een kussensloop tegen voor 1 euro dus was het probleem toch nog opgelost.
Maar het wordt nog een heel gepuzzel om het streepje naar je zin te veranderen.

Anoniem zei

Een hele onderneming! Maar je bent gelukkig geslaagd! Het is wel een leuke opdracht . Totaal verschillende verwerkingen kwamen eruit bij onze groep!
Zelf had ik nog mooie gordijnstoffen met strepen van 'n soort velours.Ik heb ze verwerkt als fossielen. Best aardig gelukt!
Succes! Het komt zeker voor elkaar.