donderdag 11 december 2008

Beginnings and endings

This months topic for abstract challenge is "beginnings and endings" (plural). First I thought about making a quiltlet with lots of short pieces of thread couched on it, lots of beginnings and endings but I thought this was too obvious. So I just went and did some other things and then this idea came to me: make a quiletlet using the first and last letter of the greek alphabet (the alpha and the omega), which in our language are symbolic for everything, from the ultimate beginning to the very end. This is the quiltlet I made for it, because the challenge was plural, I put two of each letter on it:



Het onderwerp voor deze maand van de abstract challenge is "beginnings and endings" (meervoud). In dit geval was mijn eerste gedachte een quiltje te maken met allemaal stukjes draad erop, heel veel beginnetjes en eindjes dus, ik probeer altijd mijn challenge quiltjes te maken met het eerste wat bij me opkomt maar dat vond ik wel erg voor de hand liggen. Dus toen ben ik eerst maar eens wat andere dingen gaan doen, tot ik het idee kreeg om een quiltje te maken met het ultieme begin en einde, de alpha en de omega. Op de foto zie je het quiltje dat ik maakte, omdat de uitdaging meervoud was heb ik er twee alpha's en twee omega's op gemaakt.

2 opmerkingen:

Gina zei

brilliant interpretation

Love and hugs Gina xxx

Anoniem zei

Wat knap bedacht Margeeth! En dan de uitvoering: Mooi van opbouw en kleur.