zondag 8 juli 2007

Hortensia's

Een dagboekquiltje is een klein quiltje op A-4 formaat dat je maakt naar aanleiding van een opvallende gebeurtenis of iets bijzonders dat je meemaakt. Ook worden deze quiltjes gebruikt om op een klein formaat te experimenteren met bijvoorbeeld een nieuwe techniek. Er is ook een groep voor: http://groups.yahoo.com/group/dagboekquilts/. Deze groep is voornamelijk een internetgroep, maar we spreken ook wel eens ergens af.

Dit is mijn juli-quiltje:
Het is een experiment met foto-transferpapier. Hierbij druk je een foto in spiegelbeeld af op speciaal papier en dat strijk je dan op de stof. Ik heb er foto's van de hortensia's, die uitbundig staan te bloeien in de tuin, voor gebruikt. Het was mijn eerste experiment met dit papier. Na het eerste opstrijken van de foto's was het resultaat wel aardig, maar na het fixeren vond ik het toch een stuk minder. Nou ja, weten we dat ook weer.

Tenslotte nog iets over mijn post van 2 dagen geleden. Nadia, jij hebt het geraden; het is inderdaad een aardbei.

Geen opmerkingen: