maandag 3 oktober 2011

De poort naar park Güell

Het laatste thema van de groep Art quilts around the world was Barcelona. Als ik aan Barcelona denk, dan denk ik aan Gaudi, de Sagrada Familia én de tegelmozaieken. Ergens op het internet vond ik een foto van het mozaiekpatroon op de muren van de ingangspoort van park Güell (klik) en naar aanleiding daarvan maakte ik dit quiltje:


De gekleurde blokjes zijn mijn eigen batiks, het wit is een wit-op-wit katoentje uit de winkel en hij is machinaal gepatcht en gequilt. Op de gele voegrand aan de rand heb ik vier (!) naalden gebroken.....

Last months theme for Art quilts around the world was Barcelona. To me, Barcelona means Gaudi, the Sagrada Familia and lustrous mozaiks. Some browsing on the net yielded a nice picture of the mozaik on the gate to Park Güell, inspired by which I made this little quilt.
The colored blocks are my own batik fabrics, the white is an commercial white on white and it has been patched and quilted by machine. I broke four (!) needles on the outer yellow edge....

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een mooie weergave Margeeth! Je gebatikte stoffen lenem zich er uitstekend voor.
Wel pech met de naalden zeg!