Als er mandarijnen te koop zijn, heb ik ze eigenlijk altijd in huis. De kinderen eten ze graag en het is ook een makkelijk soort fruit, zo'n mandarijn. Ik koop ze per 30 op de markt of soms in zo'n rood netje bij de supermarkt. Gewoon mandarijnen, verder niets speciaals.
Tot vorige week vrijdag, ik was in de supermarkt, wilde een netje mandarijnen pakken en toen zag ik ze.....
De Mega Mindy mandarijn!
In een netje met een gigantisch Mega Mindy etiket er aan en op elke mandarijn een andere Mega Mindy sticker (die oudste dus niet op zijn voorhoofd gaat plakken). Wat een flauwekul zeg, een mandarijn is een mandarijn, wat voor stickers je er ook op plakt. Denken ze nu echt dat mandarijn-weigerende kinderen nu ineens wel mandarijnen gaan eten omdat er een sticker van een televisieprogramma op zit?
PS Een tijdje terug hadden we ook de sneeuwwitje appel, handige kleine Elstar appeltjes die precies goed zijn voor in de pauze op school.
I just discovered a new marketing ploy to sell fruit, Mega Mindy tangerine. Perhaps this will help children who refuse to eat tangerines to eat tangerines anyway, but I think it is a load of rubbish.
5 opmerkingen:
Ziet er wel leuk uit ,maar inderdaad zal het niet veel helpen. En het is duurder natuurlijk? Ik heb ze hier nog niet gezien in de supermarkt.
Ik laat dit soort produkten altijd liggen, probeer op straat verkopers ook altijd te ontlopen. Soms lukt dit niet en voor zo'n verkoper 3 woorden zegt, zeg ik dat ik nog een magnetron te koop heb voor weinig en die niets meer doet. Dan is het hele verhaal zo afgelopen.
Net als die hele kleine zakjes met mini tomaatjes, die zijn ook veel duurder als een bakje. Ik stop het zelf wel in een meeneem verpakking voor de kinderen
Als wij, oudere, de reclame niet slikken gaan ze kinderen bewerken, hé! Bah bah voor de reclame, niet voor de mandarijntjes!
I'd rather see kids attracted to fresh fruit than to sugar coated cereals...so if it works! ;-)
Een reactie posten