dinsdag 8 december 2009

Ongelijke sterren

Behalve het met het maken van surprises en met het schrijven van gedichten heb ik me ook nog bezig gehouden met ...... Het maken van sterren.
.
Dit is twee keer het blok 'uneven star', de linker is het originele blok en de rechter heb ik iets aangepast:
.

.
Ze hebben nog niet allemaal op dit blog gestaan, maar inmiddels heb ik zoveel sterren gemaakt dat ik er bijna genoeg heb voor een tweepersoons quilt, dus ik ben van plan om er nog zoveel bij te maken dat ik de top in elkaar kan zetten en ik weer een quilt heb om 's avonds voor de tv met de hand te quilten. Dit betekent alleen wel dat er voorlopig nog wel wat sterretjes voorbij zullen komen op dit blog.
,
Apart from making 'surprises' and writing poems for Sinterklaas, I also have been making some stars. The stars in the pictures are 'uneven stars', the left one is the original pattern, the right one I have adapted somewhat.
I haven't shown them all, but I have made a lot of stars by now, almost enought for a twin sized quilt, so I am planning to make some more, sew a top from them and baste it, so I have a quilt for handquilting in front of the tv at night again. This means that I will be showing quite some stars on this blog in the near future.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Vooral in deze donkere dagen,is het wel fijn, als er sterretjes voorbijkomen. En zeker van die mooie! Binnenkort heb je dus een lekker lang winterproject, voor op de bank?

Hetty zei

Leuk hoor Margeeth. Zo maak je heel veel verschillende sterren met eenvoudige patronen. Is weer eens wat anders. En steeds leuk om te zien en te lezen wat je hebt gemaakt.

conny's quilts en creaties zei

Ik vind ze nog steeds leuk hoor, al die blauw witte sterren! Ga gerust door!