maandag 31 december 2007

Goede voornemens met nieuwjaar,

daar doe ik eigenlijk niet aan. Als ik iets anders wil ga doen dan verander ik het gelijk, als ik daar eerst mee ga wachten tot 1 januari dan vind ik het dus kennelijk niet belangrijk genoeg en ga ik me er toch niet aan houden.

Wat ik wel heb gedaan, zo aan het eind van het jaar is eindelijk die 4 (!) schoenendozen met rommeltjes eens omkiepen en uitzoeken. Alle fibertjes zitten nu netjes om kartonnetjes gewikkeld:
Ik heb ook nog een doos met commercieel vilt:

En een doos met angelina en kluwens gekleurde draden die van het verven afkomstig zijn.
Een hele zak met snippers en batiks en zelfgeverfde stof die ik had bewaard om ooit iets mee te doen gaat als knutselmateriaal naar de peuterspeelzaal waar de kinderen ooit op hebben gezeten.

En van de allerkleinste restjes ben ik ATC's aan het maken. Deze en deze had ik al laten zien en dit zijn de laatsten:

De rode zijn gemaakt met een stukje geverfde tyvek waar ik allemaal snippers organza op heb genaaid en daarna vanaf de achterkant (=tyvek-kant) de verfstripper heb opgezet. Op de blauwe heb ik een restje met soluvlies gemaakt weefsel geappliceerd. De ondergrond is van zowel de rode als de blauwe minkee.

Grotere foto's van de ATC's zijn te zien op mijn fotosite.

A lot of people make new years resolutions. I don't. When I want to do or change something, I do it right away. When it isn't important enough to do it right away and I postpone it to the first day of the next year, then chances are that I won't do it at all.

What I did do, was finally tipping over those four shoeboxes of stuff I accumulated and sift through it. All the fibers went on cards, I stacked all my commercial felt in a box and made a third one containing angelina fibers and the coloured thread I kept from handdyeing this summer. A big bag of snippets went to the pre-school my kids went to a long time ago. And from the leftovers I made ATCs. This ones and this ones I already showed you and on the last picture you can see the last batch I made. The red ones I made by sewing little bits of organza on painted tyvek, then using the heatgun on it and sewing the result on red minkee. On the blue ones I just sewed little bits I made with soluble web. Bigger pictures of the ATCs can be seen on my fotosite.


Gelukkig nieuwjaar! Happy new year!

1 opmerking:

Anoniem zei

zaaaaaaaalig al die dozen met "frutsels"! je bent wel helemaal op de ATC-toer !
jij en je familie ook een goed en gezond 2008 en we zullen elkaar straks regelmatig zien !!!