zaterdag 12 oktober 2013

Poema.


Hallo, ik ben Poema en ik woon in een doosje. Ze leggen er hier steeds een dekentje in, maar dat vind ik maar raar, dus dat gooi ik er altijd gelijk weer uit. Voordat ik hier woonde, woonde ik buiten met mijn zusjes Muis en Panter en heb jij buiten ooit dekentjes gezien? Precies, zo’n dekentje is overbodige luxe, dat heb ik helemaal niet nodig.
Toen wij hier kwamen hadden wij nooit mensen gezien. Mijn zusjes en ik vonden mensen maar eng en verstopten ons in een reismandje. De mensen hier moesten maar raden of het goed met ons ging, want wij lieten ons niet zien. Ik, Poema ben de dapperste van ons drietjes, ik zat na een paar dagen soms ook al buiten het mandje als de mensen er waren. Gelukkig maar, want toen ik hier een weekje was ging er iets heel erg mis bij mijn achterkantje, de voering hing er een stukje uit. Ik kon dat niet meer zelf terug stoppen, dus als ik mezelf niet had laten zien dan hadden de mensen mij niet naar de dierenarts kunnen brengen en was het slecht met mij afgelopen. De dierenarts heeft het netjes gerepareerd, het gaat nu weer helemaal goed met mij.
Mensen vind ik nog steeds niet zo heel leuk, maar andere katten wél. Ik zoek dan ook een huis met mensen die geduld met mij willen hebben en die al minstens één andere kat hebben, het liefst een sociale zodat ik daar de kunst van kan afkijken.

Poema is geopereerd aan een rectumprolaps. De operatie is geslaagd en de wond is goed genezen. Poema is zindelijk, alleen moet er wel goed worden opgelet op wat voor voer ze krijgt, om ongelukjes te voorkomen.

Poema wordt geplaatst via zwerfkat in nood.

Geen opmerkingen: