donderdag 18 april 2013

IJspegels

Winter was het thema dat ik had verzonnen voor ARTfor12. Het quiltje had op 1 april af moeten zijn, maar door het eigen-thema-is-het-moeilijkst-effect kon ik natuurlijk niets verzinnen en is hij iets vertraagd.

De winter is inmiddels voorbij. Eindelijk zeggen heel veel mensen, maar dat valt wel mee want toen ik dit thema verzon wilde het maar geen winter worden, de winter was dus helemaal niet lang, alleen een beetje laat.

Eerst maakte ik de achtergrond, ik naaide hiervoor twee al gequilte stroken die ik nog over had van een ander project aan elkaar:


Een bruin lapje erop en de omtrek van de takken gequilt:

De overtollige stof wordt weggeknipt en de takken worden beter vastgezet:

Polyestervlies voor de ijspegels:

Ook weer vastnaaien en het overtollige vlies wegknippen:

Een zilver lapje voor de ijspegels op de voorgrond:

De overtollige stof weer wegknippen en alles vastnaaien en afwerken:

Glitterlijm geeft wat extra glans aan de ijspegels om de takken:





3 opmerkingen:

Marloes zei

mooi gedaan, en ook erg leuk te lezen hoe je het hebt gemaakt :-)

janneke zei

Lekker koud!!!!!
Mooi weer gegeven maar nu liever zon en warmte, haha

Linda Robertus zei

mooi!