zaterdag 26 januari 2013

Nicky wordt geaaid.


Nicky werd in december 2011 samen met 55 verwaarloosde katten gered uit een totaal vervuild huis in Dendermonde. Ze was erg ziek en verzwakt.

Hoi, ik ben Nicky. Ik ben een lieve en aanhankelijke poes. Ik zit graag bij mijn mensjes op de bank en slaap als het mag ook bij ze op bed. Slapen is eigenlijk wel een hobby van mij. Dat komt, ik ben al wat ouder en dan slaapt een kat meer. Dat ik wat ouder ben heeft grote voordelen, ik ben al opgevoed. Mij zul je niet meer in het bankstel zien nagelen, in de gordijnen zien klimmen of de kamerplanten zien uitgraven en omdat ik niet meer zoveel hoef te rennen en te vliegen heb ik meer tijd om gezellig bij mijn mensen te zitten en te knuffelen.
Eigenlijk ben ik dus de ideale poes. Ik heb alleen één nadeeltje, een heel kleintje maar hoor. Omdat dat huis waar ik eerst woonde zo vies was, heb ik een beetje last van mijn luchtwegen gekregen. Ik had nogal veel last van hoesten en proesten. De dierenarts heeft daar hele goede pilletjes voor en als ik daar elke avond een halfje van krijg dan heb ik nergens last van. Mijn mensjes doen dat pilletje door mijn avondeten en dan eet ik het zonder problemen op (ik eet ook nogal graag). Alleen, omdat ik dus elke dag een pilletje moet noemen ze mij 'een speciaal zorgkatje' en daar schrikken mensen dan een beetje van. Ik denk dat ik daarom nog steeds wacht op iemand die mij in huis wil nemen.
Wie kan Nicky een fijn thuis bieden, ze wacht al zo lang...

1 opmerking:

Shirley zei

ooh wat een schatje!