donderdag 27 mei 2010

Gewoon streepjes

Dit is de quilt die ik maakte voor het KISS-project van Dijanne Cevaal:



KISS, oftewel Keep It Simple Stupid (hou het simpel, suffie) is een project dat door Dijanne is begonnen omdat ze vond dat er tegenwoordig heel veel quilts worden overladen met glitters, kralen, lovertjes, allerlei andere dingen die je op je quilt kunt naaien en zelfs soms teveel verf, waardoor hetgene waar het echt om gaat, het ontwerp in de verdrukking komt.
Dit zijn de regels:
"maak een vierkante quilt van 50 bij 50 cm waarbij je twee kleuren gebruikt, quilt de quilt met rechte steken met de hand of de machine (met alle kleuren garen die je wil), voeg absoluut geen versieringen toe, alleen maar twee kleuren, rechte steken en je verbeelding."
Ik heb gekozen voor de kleuren oranje en turkoois, alle stoffen zijn door mij zelf geverfd, de quilt is met de machine gepatcht en gequilt en omdat ik het patchwork al druk genoeg vond, heb ik hem doorgequilt in een eenvoudig patroon.


This is the quilt I made it for the  KISS project from Dijanne Cevaal. It is about making the design of your quilt speak for itself, not making it overwrought with glitter,beads, thread, sequins and all manner of surface attached things including sometimes too much paint and this are the guidelines:
"make a 50 cm square quilt using only two coloured fabrics ( or white for that matter) and threads ( as many colours as you would like) but using only straight stitch by hand or machine- no fancy stitches- of course straight stitching can be done in any form- and absolutely no embellishing- just fabric and stitch and your imagination!"
The colours I used are orange and turquois, all fabrics are  handdyed by me, I pieced and quilted it by machine and because I thought the piecing was complicated enough I just quilted it in a simple all over pattern. It's title is "simply stripes".

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Nou, Margeeth,het is je uitstekend gelukt om volgens de regels van de opdracht te werken! Leuk gedaan. Mooi in contrast en quiltwerk!

Suus zei

Inderdaad word er soms heel veel gewerkt met allerlei versieringen. IK zelf ben daar ook soms een fan van. Ben nu eenmaal dol op bling bling. Maar ik vind jou ontwerp ook erg mooi. En soms is bling bling helemaal niet nodig.