dinsdag 23 juni 2009

Mumbling crowd


This is my abstract challenge for this month. The topic is "crowd" and it posed somewhat of a problem for me, because our listmom e-mailed that she was inspired to pick this topic because of this quilt I made in 2007, for the topic "Asia". Of course I was really flattered that she was inspired by a quiltlet I made, but now I have some kind of creative block. When I thought about the topic crowd, I somehow felt like I had already made my quiltlet, only it was for the topic Asia......

Anyway, some good thorough house cleaning turned out to be a good way to put this problem to the back of my mind, which miraculously came up all by itself with a new idea: a mumbling crowd. You know, those background crowds they use in films and on tv and which sound somewhat like this. According to this site, this can be realised by having a lot of people mumble unintelligently, interspersed with some real phrases, so that's what I did in my quiltlet. I used narrow leftover pieces of fabric to create my background, which I then quilted down using the word "murmur". In the text balloons are some real phrases, one of which is "a real challenge" which I thought appropriate.
.
Dit is mijn quiltje voor de abstract challenge van deze maand. Het onderwerp was "crowd" (menigte) en dat was een beetje problematisch voor mij omdat onze listmom in haar mail schreef dat ze geinspireerd was door deze quilt die ik in 2007 maakte, voor de uitdaging "Azië". Natuurlijk voelde ik me zeer vereerd dat ze op het idee was gekomen door een quiltje dat ik gemaakt had, maar het bezorgde me wel een soort 'creatieve blokkade'. Elke keer als ik aan het onderwerp menigte dacht, zag ik het quiltje dat ik al voor het onderwerp Azië had gemaakt voor me, dus dat schoot niet op......
Maar goed, wat grondig schoonmaak werk bleek een goede manier te zijn om er even helemaal niet aan te denken. waarna mijn hersens, op wonderbaarlijke wijze, helemaal zelfstandig met een nieuw idee kwamen: een mompelende menigte. Je weet wel dat gerabarberrabarber dat ze gebruiken als er in de film of op tv achtergrond geluid nodig is en dat ongeveer zo klinkt.
Volgens deze site, kun je dit het beste benaderen door een groep mensen onverstaanbare onzin te laten mompelen, met af een toe een verstaanbare flard tekst er tussen, dus dat heb ik gebruikt in mijn quiltje. Ik heb een achtergrond gemaakt van smalle restjes stof, die ik heb vastgequilt met het woord "Murmur" (mompel). Daarna heb ik er een paar tekst balonnetjes op genaaid met echte zinnetjes er in, één daarvan is "a real challenge" (een echte uitdaging), dat vond ik wel toepasselijk.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat is het weer een goed quiltje geworden! Je hebt altijd van die goede invallen. Het quiltje uit 2007 had ik nog nooit gezien,maar ook helemaal te gek!
Trouwens: wel een probleem vind ik die achtergrondgeluiden. Ik heb er moeite mee om dan het programma goed te volgen.

Marloes zei

Goed gevonden!! Leuk quiltje geworden. Die uit 2007 vind ik ook erg leuk.