zaterdag 25 april 2009

Sashiko bloemen

Toen ik twee weken geleden in het Wevershuisje handborduren op een quilt ging demonstreren, had ik ook een paar werkjes voorbereid die half af waren, zodat ik wat andere dingen dan het quiltje waar ik mee bezig was op de tafel kon leggen. Dit was er één van, ik heb hem 's avonds voor de televisie af zitten maken:

Het is een eenvoudige compositie van strookjes stof en met gelmedium duurzaam gemaakte afbeeldingen uit een oud tuinboekje. Ik heb het vastgezet met een soort sashiko steken.

When I was demonstrating handstitching on a quilt in the Leids Wevershuisje two weeks ago, I also brought some works in progress, so I could some things on the table besides the one I was working on. This is one of them, it is finished by now. It is a simple composition of some strips of fabric and pictures that I treated with gelmedium. I sewed everything on by hand, using a kind of sashiko stitches.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het is een heel leuk kleurig quiltje geworden Margeeth! Het steeds herhalen van de steken geeft een mooi effect.Voor het duurzamer maken van papier gebruik ik acryl wax. Zal wel hetzelfde effect geven denk ik?

Shelina (formerly known as Shasta) zei

This is a great idea. Is a gel medium like glue?
Your clematis looks great - ours hasn't started blooming yet.

Vivian zei

Your little piece looks great. I need some hand sewing for a trip coming up ... perhaps get caught up on the AC Challenge!