woensdag 4 september 2024

Top van overgebleven en mislukte blokken.

Als ik een quilt maak dan blijft er eigenlijk altijd wel wat over. Blokken en blokjes die ik teveel gemaakt heb. Blokken die ik tóch niet zo goed bij de rest vind passen. Overgebleven stukjes rand. En dat gooide ik allemaal in een grote plastic bak met het idee om er ooit nog eens een weesquilt van te maken.

Nou had ik me eind vorig jaar, toen mijn temperatuurhuisjes klaar waren, voorgenomen om de gewoonte van elke dag even een kwartiertje achter de naaimachine te gaan zitten, of te snijden, of te tekenen en iets te maken vol te houden. Het grote voordeel van de dagelijkse huisjes was dat ik altijd iets te doen had, inspiratie of geen inspiratie. Dat heb ik nu natuurlijk niet meer, maar tot nu toe ik heb ik het aardig vol gehouden met de quiltjes voor de-Uitdaging, Connected in Red en tussendoortjes. 

Één van die tussendoortjes bestond eruit om eindelijk die bak met blokken eens om te kiepen en er deze top van te maken:

Hij is 60 x 75 cm en dit zit er allemaal in:

  • De-Uitdaging Bevrijdingsrok
  • De-Uitdaging Reizen
  • Twee ananasblokken van reguliere (quilt-)stoffen
  • Twee zespuntige sterren
  • Blok van de Dear Jane
  • Zelf ontworpen punt van de Dear Jane
  • Boompjes van mijn 400 huisjes quilt
  • Huisjes en boompjes van mijn temperatuurquilt
  • Blok van quilt waar ik nu mee bezig ben
  • Blok gemaakt van restjes rand 
  • Vier blokken van De-Uitdaging zwart-wit
  • Paars blok met geel kruis, waarvan ik niet meer weet waar het van was

Ik twijfel nu alleen of ik hem afmaak door er een rand om te zetten en te quilten, of hem weer in de kast leg en ooit aanvul met nieuwe weesblokken.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een goed idee! Erg leuk!