zaterdag 1 juni 2024

Cairn

 Dit is mijn quiltje voor het thema "Balans" van  De-Uitdaging:

Het stelt zo'n stapel stenen voor die je vaak in de bergen langs de weg ziet en die in balans moet zijn want anders valt hij om. De achtergrond maakte ik van restjes van mijn huisjesquilt en de stenen zijn batiks. In de stenen zit een extra laag hobbs en ze zijn niet gequilt, daardoor heeft de quilt een beetje een 3D-effect. 

Het thema balans was ook het thema van de tentoonstelling van miniatuurquilts van het quiltersgilde in april 2024. Dat is niet toevallig, ik was aan de beurt om het thema te kiezen en heb voor dat thema gekozen zodat het het twee keer kon gebruiken en zo ben ik ook eens een keertje op tijd! Het quiltje heeft dus al gehangen, misschien heb je het wel gezien.


Geen opmerkingen: