zondag 4 februari 2024

Temperatuurhuisjes 2023, de quilt

Tadaa, daar is ie dan, mijn huisjesquilt met de minimum en maximumtemperaturen:

De huisjes waren keurig klaar op 1 januari 2024 (knap hè, dat ik het heb volgehouden) en de boompjes legenda ook, maar ik moest natuurlijk nog wel de tweede helft quilten en er een binding omheen en een tunnel aanmaken. In het echt is de quilt sprekender, vooral het rood.

De quilt zegt ook het één en ander over het klimaat hier in Nederland: 

  • Zowel aan het begin als het eind van 2023 was het rond de jaarwisseling erg warm.
  • Al in juni hadden we een paar erg hete dagen.
  • Ook in de herfst was het nog erg lang warm.
  • In mijn woonplaats hebben we in 2023 geen enkele ijsdag (maximumtemperatuur onder de 0°C) gehad.


2 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Een heel werk maar het laat zien dat de temperatuur wel stijgt t o v vroeger. Knap hoe je dit hebt door gezet en af hebt germaakt.

Hannie de Beer zei

Knap gedaan!
Een mooi overzichts werk. Ik ben het met Marjo eens, wat het stijgen van de temperatuur betreft,
Al hebben wij wel regelmatig vorst gehad ….