donderdag 15 oktober 2020

Medallionquilt uitdaging 5

Voor de vijfde (en laatste rand) van de quilt voor de quiltuitdaging van Wendy Vosters kregen we de volgende opdracht (die hier te vinden is): "Tot nu toe hebben we als vormen gehad: het blokje van de fourpatch, de driehoek van de flying geese, de cirkel en het stripje van de log cabin.Teken een heel nieuw blokje waar zo veel mogelijk van de vormen uit de eerste vier opdrachten in terug komen en maak met dat blok je nieuwe rand... een superuitdaging !!"

Nou wilde ik gewoon weer een rand van 5 centimeter breed maken zodat mijn quiltje uiteindelijk 50 centimeter in het vierkant zou worden, dus een heel nieuw blok werd een beetje lastig. Ik heb er daarom voor gekozen om deze vormen in de rand te gebruiken:

 

 

Alles zit er in. Het stripje in het midden, de driehoeken nu wel als echte flying geese en in de hoeken een vierkantje met twee cirkels.

En natuurlijk heb ik me weer zoveel mogelijk aan mijn eigen extra regels gehouden (alleen regel 5 niet helemaal):
  1. Gebruik zelf geverfde stoffen en geen ecru of wit
  2. Hou het eenvoudig
  3. Het moet schuine lijnen bevatten
  4. In elke rand moet minimaal één stofje voorkomen die al eerder is gebruikt
  5. Ik hou me aan de opdracht.

Nu bedenken hoe ik hem ga quilten. Hij is vrij druk, dus ik denk een overall patroon en dan vermoedelijk gewoon rechte lijnen.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Inderdaad een prachtig werk! Mooie kleuren , en je hebt je goed aan de opdrachten gehouden!