dinsdag 4 augustus 2020

Medallionquilt uitdaging 1 en 2.

Op facebook vond ik een quiltuitdaging van Wendy Vosters. Kort samengevat gaan we allemaal een medaillonquilt maken waarbij Wendy elke twee weken een opdracht of vorm opgeeft voor het centrumblok en een rand. De volledige uitleg is hier te vinden (je moet wel even lid worden van de groep, maar wij zijn een hele gezellige veilige groep zonder gedoe).

Ik heb drie aanvullende regels gemaakt voor mezelf:

1. Gebruik zelfgeverfde stoffen en geen ecru of wit.
2. Hou het eenvoudig
3. Het moet scheve/ schuine lijnen bevatten

De aanwijzingen voor het middenblok staan hier en dit is mijn middenblokje:

Omdat een vierpatch een beetje een moeilijk blokje is voor het centrum van een mediallon heb ik het op zijn punt gezet (wat ook mocht volgens de aanwijzingen). Dit blokje is 10x10 cm.

Voor de eerste rand vind je hier de aanwijzingen en dit is mijn eerste rand:



Strikt genomen was ik al klaar omdat ik voor het middenblok mijn fourpatch op de punt had gezet met die vier blauwe driehoeken (dat telt volgens de PDF ook al), maar dan zou de quilt wel erg klein worden.
Ik heb er dus 4 flying geese en vier vierkantjes in de hoeken aangezet en huup huup barbatruc, een ster!

De 3 regeltjes die ik me vorige keer had opgelegd heb ik nog wat aangevuld:
  1. Gebruik zelfgeverfde stoffen en geen ecru of wit
  2. Hou het eenvoudig
  3. Het moet schuine lijnen bevatten
  4. In elke rand moet minimaal één stofje voorkomen die al eerder is gebruikt
  5. Ik hou me aan de opdracht.


Geen opmerkingen: