donderdag 14 februari 2013

Sneeuwverven met verrassingskleuren

Nou was ik nog zo van plan om het sneeuwverven dit jaar over te slaan, ben ik toch voor de bijl gegaan. Dat komt eigenlijk door twee mensen: mijn schoonmoeder en Jaqueline.
Mijn schoonmoeder (geen blog), die ook haar eigen stoffen verft en nogal van paars houdt, klaagde dat ze het zo moeilijk vond om mooi paars te mengen. Ik vroeg haar waarom ze dan niet gewoon een zakje paars dat ze mooi vond kocht en bood haar aan om even in mijn verf voorraad te kijken of ik misschien nog iets had waarvan ze dan wel een beetje kon krijgen om uit te proberen. Zo gezegd zo gedaan en ik had paars voor haar.
Jammer genoeg had ik ook een zakje met iets donkerroods dat opengespleten bleek op 'de las'. Gelukkig was ik daar achter voordat alles onder de rode verf zat en kon ik het voorzichtig overgieten in een jampotje. Omdat één keer zo'n actie wel genoeg was, of eigenlijk teveel, ben ik alle verf die nog in zakjes zat gaan overgieten in jampotjes, die ik toevallig had gespaard voor mijn moeder, om er jam in te maken (sorry, ik spaar wel weer nieuwe voor je). Bij die zakjes zaten ook zes zakjes die ik van Jaqueline had gekregen en waarvan om een onverklaarbare reden de etiketten helemaal zwart waren geworden. Van twee van de zes kon ik met veel moeite ontcijferen wat er op stond, de andere vier waren zo zwart dat je echt niets meer zag. De enige manier om te weten te komen wat voor kleuren het ongeveer zijn, is het uittesten en dat heb ik dus gedaan. Omdat er toch nog een klein restje sneeuw lag, heb ik dat er voor gebruikt en dit is het geworden.


3 opmerkingen:

mia zei

Wat leuk, vooral die grijze rechtsboven is mooi maar die blauwe is ook uitnodigend om verwerkt te worden.

Hannie de Beer zei

Geeft weer een heel verrassende kleuren! Leuk om dat uit te proberen.De grijze is heel apart,maar de blauwe ook!
Ik heb tegenwoordig ook de verf in ( plastic) potjes.Is wat duurder in aanschaf, maar werkt veel gemakkelijker.En ik kreeg wat potjes van een vriendin.

Quiltgroep Tinte zei

Spannend hé als je niet precies weet wat het wordt. Ze zijn heel mooi van dessin