maandag 7 mei 2012

OEQC 2012

Gisteren ben ik naar de OEQC in Veldhoven geweest.  Misschien ligt het aan mij, maar ik had het idee dat het kleiner was dan vorig jaar??? Ik miste winkeltjes (het Hobbyhoekje in Huissen en vd Moosdijk) en was in een goede 3 uur uitgekeken. Kwam op zich wel mooi uit, want er was dus ook een tentoonstelling bij  Kunstpraktijk in Veldhoven zelf van QuiltArt en in het museum in Waalre was een overzichtstentoonstelling van Mirjam Pet en een beeldhouder een Karel huppeldepup (weet zijn naam even niet meer en de site is niet update). De tentoonstelling van QuiltArt was volgens de navigatie 1,2 km van de Koningshof af en Waalre is ook bijna om de hoek, desalniettemin ben ik de rest van de middag kwijt geweest met het bezoeken ervan, in Veldhoven bleek de omloop der Kempen te zijn (een wielerwedstrijd) waardoor je straten dan niet in mocht en dan weer wel en er onverhoeds hele kruispunten werden afgesloten waarbij je moest wachten totdat iedereen voorbij was. Heb ze drie keer gezien en moest nog één keer wachten alleen toen stond ik te ver weg. Als je bedenkt dat het steeds een kwartiertje duurde dan telt dat wel op. En toen in Waalre bleek er ook nog een braderie te zijn buiten het museum waardoor er ook weer van alles was afgesloten..... Je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen, maar het was wel de moeite waard, vooral de tentoonstelling van Mirjam Pet in het Waalres museum.

Wat betreft aankopen heb ik me erg ingehouden, ik had nog wat boekenbonnen en heb die besteed aan het laatste boek van Sandra Meech en ik heb 1 zwart en 2 donkerblauwe batiklapjes voor mijn DearMargeeth aangeschaft:
Image and video hosting by TinyPic

Op de site van de organisatie zijn hier een aantal video's te zien van de tentoonstelling en hier zijn foto's te zien van de winnende quilts. Ik heb zelf ook een aantal foto's gemaakt, lang niet van alles maar van wat mij opviel. Ik heb er een diashow van gemaakt:


4 opmerkingen:

Sonja Thalen zei

Margeeth bedankt voor het delen van je mooie diashow.

Ineke zei

Ik had ook idd het gevoel dat ik iets miste. Ik zie dat mijn quilt ook op je diavoorstelling staat (121), dank je wel. En ja in Waalre, Mirjam Pet ten voeten uit. Prachtig!!

Hannie de Beer zei

Zonet even je mooie diashow bekeken.Bedankt! waalre staat ook nog op mijn lijstje. Lijkt me prachtig!

joke zei

Die wielerronde is elk jaar samen met de OEQC denk ik, want vorig jaar gingen wij ook naar de Kunstpraktijk (lopend) en stuiten we ook op die wielerronde.