zaterdag 10 juli 2010

Klusfoto's (9); deuren

Gisteren is 'de timmerman'  geweest (ze zouden eigenlijk donderdag komen, maar doordat er iets tegenzat bij een andere klus kwamen ze een dag later) om de deuren af te hangen, de schuifdeuren onder de schuine kanten maken en de deuren af te hangen en te voorzien van deurbeslag (deurkrukken dus) en het is prachtig geworden:






Het begint nu echt ergens op te lijken. Omdat 'de timmerman' een dag later kwam had DH het laminaat al gelegd in alle kamers en niet alleen in de kamers waar de schuifwanden kwamen en alle plinten op de bovenverdieping tegen de muur geschroefd.
Die plinten moeten nog een keer worden afgelakt, beneden moeten de muren nog gesausd worden en moeten de plinten er nog tegenaan worden geschroefd en afgelakt. Dan moeten de gordijnrails worden opgehangen en kunnen we de gordijnen (die deze week klaar waren) ophangen. Als dat allemaal klaar is komt er nog een hele grote klus: de stucloop die we op de trap, de vloeren en de vensterbanken hadden geplakt eraf halen en alle resten plakband verwijderen en dan moeten we ook de trap nog een keer licht opschuren en aflakken..... Hopelijk wordt het snel iets minder warm heet, want nu kunnen we tussen elf uur 's morgens en vier uur 's middags niets verven of sauzen en dat kost toch een hoop tijd. Ik zou zolangzamerhand wel eens willen verhuizen, vooral omdat het huis waar we nu zitten extreem warm is, overdag warmt het flink op en omdat er helemaal geen bovenlichten die open kunnen en andere ventilatiemogelijkheden zijn behalve de achterdeur een het grote raam aan de voorkant (die je dus 's nachts niet openzet) krijg ik het gewoon niet koel. Vanmorgen was ik om zes uur wakker en toen was het beneden nog 25°C. Hoewel ik nog best een uurtje verder had willen slapen ben ik eruit gegaan en beneden gaan zitten zodat ik nog even het raam en de deur tegen elkaar open kon zetten en om zeven uur was het dus 24.5°C.
 
Yesterday the carpentry firm came and put the sliding cupboard doors under the roof in. It really starts to look like a house, allmost all the laminate is in, the walls on the second and third floor have been white washed and plinths have been put against them. We still have to do a lot of work, white washing the walls of the first floors, putting the plinths on them, removing all protective materials and removing the residue left by the tape. We also have to put on curtainrails and hang the curtains. But the biggest job will be the light sanding of the stairs and putting a new coat of laque on it. I hope the weather gets a little less warm hot soon, because we cannot do anything paint related between 11:00 in the morning and 16:00 in the afternoon, which is a terrible wast of time. And I would really like to move, because the house we are living in now is extremely warm and has no means of ventilating it during the night to cool it down (this morning I woke up at six a clock and it was 25° in our living room).

4 opmerkingen:

Aart zei

Ik heb diep respect voor jullie, ik doe helemaal niets, zit te overleven.

nellie S zei

Ik vind jullie super hard gaan ondanks de hitte
Petje af

Yvonne aka sommeke zei

Ik doe ook m'n pet af voor jullie! Knap werk!

Hannie de Beer zei

Kan me voorstellen,dat dit warme weer niet zo prettig is om te "klussen",maar zoals jullie opschieten: Geweldig!