zaterdag 8 september 2007

Een echte uitdaging

De Bunburry quilters uit Australië hebben elk jaar een wedstrijd, de "bunburry-challenge". Deelnemers krijgen een stukje stof wat ze moeten gebruiken in een quilt van maximaal 80x8- cm. Ik heb al aan twee challenges mee gedaan.

In 2006 was het thema color your world en was de challenge-stof 3 stukjes zwart-witte stof, toen heb ik deze quilt gemaakt:

De titel is: "je kunt altijd dromen" en de challenge-stof zit in de lichtgekleurde wolkenkrabbers.

In 2007 was de challenge "wonders of nature" en de stof een olijftgroene stof met witte berkenstammen erop. Toen heb ik deze quilt gemaakt:De titel is "Serendipity" omdat ik dus eigenlijk iets heel anders van plan was met de tot stroken genaaide lapjes, maar toen ik ze zo naast elkaar op de grond (= mijn designwall) had liggen ik dat zo leuk vond dat ik ze zo op een stuk zwarte stof heb geappliceerd.

Voor 2008 is de challenge "Take flight" en dit is de challenge-stof......

Oh jee, dit vind ik dus helemaal niet mooi. En in het echt is het zo mogelijk nog erger dan op de foto..... Ik heb nog geen idee wat ik hier nu van zal gaan maken, een echte challenge dus.

(Voor info over deze challenge kijk op: http://www.quiltersgilde.nl/wedstrijden.php of op http://www.alwaysquilting.com.au/crafternews/textile_challenges.htm).

Every year, the Bunburry quilters of Australia issue a challenge, called the Bunburry challenge. Participants receive challenge fabric and have to make a quilt of no more then 80 x 80 cm (31.5"x31.5"). The first year I participated was in 2006, the challenge was "color your world", the three challenge fabrics were black and white and I made the quilt "One can always dream". In 2007 the challenge was "wonders of nature", the challenge fabric was green with white birches on it and I made the quilt "serendipity". For 2008 the theme is "take flight" and the challenge fabric is in the last picture. Oh my, I don't like this fabric at all. And in reality it looks even worse to me. Have no idea what to do with this, so it's a real challenge......

5 opmerkingen:

Anoniem zei

jeetje, dat is met recht een echte uitdaging !!!! wat een "moeilijk" lapje zeg !!

Anoniem zei

En daar moet 80 % van in de voorkant van de quilt zitten.... poeh!
'k Ben benieuwd wat jij er van gaat maken.

Margeeth zei

Ja erg he en je mag het ook niet bleken, of verven. Ik zit zelf te denken aan iets met hele kleine stukjes, dan heb je veel naadjes waarvan de naadtoeslagen niet aan de voorkant te zien zijn.....
Yvonne, ik begrijp dat jij ook mee doet aan de uitdaging?

Anoniem zei

Ik zou dit stofje nooit zelf kopen. Ik zou ook gaan voor hele kleine stukjes en dan op een contrasterende ondergrond.
Succes in ieder geval.

Anoniem zei

Ooow Margeeth,
Misverstandje! Ik doe niet mee aan de Bunburry challenge hoor maar kijk met spanning uit naar de quilts die er gemaakt worden met dit lapje!
Succes!