vrijdag 8 juli 2011

Frituurwalm

Heeft er iemand misschien tips om de vetlucht uit met sojawas gebatikte lappen te krijgen. Ik heb ze 3x gewassen en ze stinken nu nog alsof ze een dagje in een snackbar boven de frituurpan hebben gehangen. Ook de lappen die ik vorig jaar heb gebatikt ruiken niet helemaal fris.

6 opmerkingen:

  1. Het is misschien wat vreemd maar met zijdewerkt het goed.Koop een fles wasbenzine maak je lappen daarin kleddernat en laat het buiten verdampen.De luchtjes zijn dan verdwenen.
    Marrie-Jette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee, geen idee. Kan je hiermee niet helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verleden week ook met soy wax 'gespeeld', geen viese geurtjes achteraf. Heb wel eerst zoveel mogelijk wax uitgestreken tussen kranten papier, dan een 3tal keer gespoeld in de machine en dan 2x gewassen op 60 graden (die 60 graden is wel belangrijk want anders is de was niet weg).
    groetjes,
    Lutgard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleding die naar vet ruikt was ik vaak met ossengalzeep...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Azijn en ossengalzeep zou allebei heel goed kunnen helpen. Die nemen allebei zo goed als alle luchtjes weg.

    BeantwoordenVerwijderen